دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 15:34

لیگ ملت‌های والیبال| چشم بادامی‌ها برنده دیدار با ایران شدند

لیگ ملت‌های والیبال| چشم بادامی‌ها برنده دیدار با ایران شدند
تیم ملی والیبال ایران در مصاف با ژاپن پنجمین شکست را در پنجمین دیدارش در لیگ ملت‌ها متحمل شد.
کد خبر : 915260

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از امروز (سه‌شنبه ۱۵ خرداد) در شهر‌های کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شد و با ۳۲ مسابقه در مدت ۶ روز تا ۲۰ خرداد پیگیری خواهد شد.

در سومین دیدار این هفته در شهر کوکورا، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند و میزبان سه بر صفر به پیروزی رسید.

سامورایی‌ها در این دیدار با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵، ۱۷ به پیروزی رسیدند و چهارمین برد خود در این رقابت‌ها را به دست آوردند.

موریس موتا پائز در ابتدای این مسابقه از ترکیب میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، آرمان صالحی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی و امین اسماعیل‌نژاد استفاده کرد. محمدرضا حضرت‌پور، محمد بربست و امیرحسین اسفندیار هم در این مسابقه به میدان آمدند.

مببین نصری صبح امروز در تمرین مصدم شد و جواد کریمی به دلیل مشکل گوش میانی و مرتضی شریفی هم به دلیل کمر درد همچمنان مصدوم هستند و امکان همراهی تیم را در این مسابقه نداشتند.

تیم ملی والیبال ژاپن که در رتبه چهارم جهان قرار دارد، هم این مسابقه را با ترکیب ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا، آکاهیرو یامائوچی و توموهیرو یاماتومو شروع کرد.

تیم ایران در این ست نمایش خوبی داشت، اما ژاپنی‌ها در حمله عملکرد بهتری داشتند و با کسب ۲۰ امتیاز قدرت خود را نشان دادند. تیم ایران در آیتم حمله ۱۴ پوئن کسب کرد، اما در دفاع و سرویس بهتر از حریف بود و چهار امتیاز سرویس و دو امتیاز دفاع به دست آورد. سرمربی تیم ایران در وقت‌های فنی این ست به بازیکنان تاکید کرد که دریافت ژاپن خیلی خوب عمل می‌کند، اما شما ناامید نشوید و با سرویس‌های خوب این تیم را به چالش بکشید.

ست دوم نیز با رقابت نزدیک دو تیم به گونه‌ای پیگیری شد که تا امتیاز ۱۸ امکان پیش‌بینی برنده بازی وجود نداشت، اما در ادامه ژاپن چهار پوئن متوالی به دست آورد و پائز هم مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شد. در نهایت ژاپنی‌ها در ست دوم ۲۵ بر … فاتح میدان شدند تا از نظر ست شماری دو بر صفر جلو بیافتند.

در ست دوم باز هم ژاپن (۱۶ پوئن) در حمله عملکرد بهتری نسبت به ایران (۱۴ امتیاز) داشت، اما تیم ایران برتری در آیتم دفاع را حفظ کرد و سه امتیاز دیگر به دست آورد.

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم هم به رغم ارائه نمایشی تماشاگر پسند، ۲۵ بر ۱۷ مغلوب حریف شد تا در نهایت سه بر صفر نتیجه را به ژاپن واگذار کند و ژاپنی‌ها با هفت هزار تماشاگر حاضر در سالن جشن پیروزی بگیرند. 

این دیدار چهل و هفتمین دیدار دو تیم ایران و ژاپن در طول تاریخ بود که بیست و هشتمین پیروزی را برای ژاپن به همراه داشت. دیوید فونتس فرناندز از اسپانیا به عنوان داور اول و لئو جیانگ از چین به عنوان داور دوم، قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

مردان والیبال ایران از ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۱۷ خرداد در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جهان می‌رود.

دیدار‌های این هفته لیگ ملت‌ها در شهر کوکورا ژاپن آغاز شد و تیم‌های برزیل و لهستان قبل از دیدار ایران به ترتیب موفق به شکست آلمان و بلغارستان شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته